NYHETER 10MILA

Media

10MILA 2018 är tillbaka i Stockholmstrakten med Kvarnängens IP i Nynäshamn som arena 28-29 april.

Drygt 40 minuter från Stockholm och med gångavstånd från Nynäshamns centrum och pendeltåget kommer 10MILA 2018 att avgöras. Arenan kommer att vara kompakt med närhet till presscenter inomhus, direkt i anslutning till målet.

Under vintern och våren kommer vi att distribuera ett antal press-releaser. Vi kommer kontinuerligt att hålla vår hemsida, www.10mila.se och våra kanaler på sociala media uppdaterade.

Logi är redan nu svårt att boka i Nynäshamns direkta närhet. Vi har reserverat ett antal rum för media och ger er möjlighet att boka dem i samband med ackreditering.

Har ni speciella önskemål eller idéer inför 10MILA 2018 så hör gärna av er redan nu.

Välkommen till 10MILA 2018 och Nynäshamn!

#tiomila
#10mila

Michael Thulin

Ansvarig Media

E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Telefon: 073-828 15 80

10MILA 2018

Välkomna till Nynäshamn 28-29 april 2018


Nästa år avgörs 10MILA i utkanten av Nynäshamn, just där stad, landsbygd och hav möts. För 70 år sedan passerade tävlingen genom det aktuella tävlingsområdet med Södertörnsterräng men det är först nu som området utnyttjas i sin helhet.

Kvarnängens IP, arena 2018

Drygt 40 minuter från Stockholm och med gångavstånd från Nynäshamns centrum och pendeltåget kommer Tiomila 2018 att avgöras. Arenan kommer att vara kompakt med närhet till boende, servering och övrig service.

Logi inomhus på hårt underlag liksom rikligt med tältplatser kommer att finnas på gångavstånd från arenan.

En Tiomilahelg som går i folkfestens tecken kan utlovas då hela Nynäshamn kommer att vara på benen.

Terrängen

De tre arrangörsklubbarna IFK Enskede, Skogsluffarnas OK och OK Älvsjö-Örby har hittat ett tävlingsområde som bjuder på riktig vildmarksorientering med rejäla höjd- och brantpartier. Mellan höjderna finns flera flackare partier med igenvuxen kulturmark. Området närmst arenan är stigrikt vilket ger bra ungdomsbanor.

Arrangörer:

Värdkommun: